Nak Semak Seatime..??

haaa..korang yang baru turun kapal mesti mengelabah nak cek seatime an..
Entry kali ni aku wat tutorial macam mane nak semak seatime.
Puas juga aku cari,ni baru aku jumpe so aku share dengan korang.

1 > korang click je kat sini .
2 > Select Port Office tempat korang buat Seafarer Card dulu.
3 > click pada Jobseeker




















4 > click Apply as Jobseeker










5 > Masukkan Seafarer I/D anda









6 > Tick pada Seatime,pastu maklumat anda akan keluar seperti dibawah













Anda juga boleh semak maklumat lain seperti Certificate,Course,Discharge Book..dengan "tick" sahaja pada kotak kosong tuu..

Thanks for reading...kalau menarik just click like je..
^^v

3 comments:

  1. error ke..?
    mcm mane blh jd camtu..?
    aku cek boleh,siap jbatan laut salah kire seatime aku lg..
    try waktu pejabat,
    ^^v

    ReplyDelete
  2. setiap kali sign off pastikan ke jabatan laut untuk updated seaman book dalam sistem

    ReplyDelete
  3. yes..betol tu,
    yang mane bukan cmpny mlaysia,kena rajin ingatkan ejen update kan seatime..

    ReplyDelete